Kahden elementin tanssi

Minä olen vesi ja sinä olet maa. Merenä syliisi tahdon antautua. Olet kallio, johon aaltoni iskeytyvät. Et riko minua seisomalla edessäni, vaan muutat voimaani pehmeämmäksi. Minä puolestaan hion sinua ja vuosien saatossa mukaudumme toisiimme toistemme kauneutta korostaen. Sinä olet maa ja minä olen vesi. Olet hiekkaranta, jolle laineeni huuhtoutuvat. En kaappaa sinua syvyyksiini vetäytyessäni kauemmaksi, vaan otan sinua pieninä jyvinä mukaani jokaisella kerralla. Sinä puolestaan saat osan minusta uppoutumaan itseesi ja ajan kuluessa olemme piirtäneet toisiimme itsestämme kuvan. Katsos, kun me olemme yhtä.

Jokena virtaan laaksoissasi ja vesiputouksen tavoin vapaana pulppuan vuoren rinteissäsi. Sateena pisaroiden lailla tipahtelen pinnallesi. Minä ravitsen sinua ja kosteutan sinua – hoidan sinua. Sinä autat minua pysymään ruodussani ja sinuun minä turvaudun. Sinä saat minut elämään ja minä sinut. Ilman sinua ei olisi minua. Teemme toinen toisistamme tasapainoisia. Minä olen vesi ja sinä olet maa. Olemme täällä toisiamme varten. Me kaksi olemme yhtä.






Suositut tekstit