Sisäinen ääni

Olen matkalla ja minulla on päämäärä. Se, miten määränpäähän pääsen, on minulle yhtä epäselvää kuin se, mitä huominen tuo tullessaan. Välillä pelottaa, koska pelkään uskoni olevan ainoastaan harhakuvitelmaa. Joku kuitenkin sisimmässäni puhuu minulle ja sanoo, että kaikki asiat järjestyvät ja että tulen saavuttamaan kaiken haluamani – onnen ja rakkauden.

Usko horjuu, kun ihminen ajattelee liikaa ja yrittää olla rationaalinen, eikä toteuta sielunsa toiveita sisimpäänsä kuunnellen. Sielu johdattaa ihmisen onneen ja rakkauteen – tiedän sen. Sydämeni puhuu minulle välillä kummia, käskee tekemään mitä ihmeellisimpiä asioita, jotka maailmassamme tuomitaan järjettömiksi.  Yritän olla kuuntelematta, mitä ulkomaailma sanoo. Yritän olla epäröimättä, mitä sisimpäni minulle kertoo. Kuuntelen sydämeni ääntä – sieluni puhuu minulle. 

Suositut tekstit