Itkua tunnelissa – valoa sydämestä

Tässä olen ja itken.
En ole hädässä,
koska syvällä sisimmässäni tiedän selviäväni tästä tilanteesta.
Ulkoiset paineet kuitenkin luovat epävarmuutta ja minua ahdistaa.
Minusta tuntuu, että olen tunnelissa – pitkässä tunnelissa,
jonka päässä voin nähdä pienen valopisteen.
En tiedä kauanko minun pitää tässä tunnelissa vielä tallustaa.
Hetkittäin ajatukseni alkavat laukata
ja pelko pahimmasta vie voiton.

Yritän palauttaa itseni ajatuksistani -
takaisin sydämeni ääntä kuuntelemaan.
Sydämeni on vahva – kuin rautaa.
Olen päättänyt onnistua ja sen teen.
Sisuni on kova – tiedän olevani rohkea.
Yritän keskittyä sydämeni ääneen entistä lujemmin -
en enää pelkää yhtä paljon ajatuksiani.

Tunnelin päässä oleva valopiste alkaakin luoda lisää valoa ympärilleni.
Epävarmuuteni hälvenee.
Sydämeni ääni voimistuu voimistumistaan.
Ahdistus on kaikonnut.
Kannustan itseäni - jaksan vielä hetken, jaksan vielä hetken.
Valo edessäni alkaa häikäistä jo silmiäni.
En enää itke.
Tunnen lämpöä ja huomaan hymyileväni.
Tiedän olevani kohta perillä.

Kommentit

Suositut tekstit